Tuntikuvaukset: Aikuiset

Aikuiset, ikäraja 14v.

Ota tunnille mukaan: sopivat kengät, pyyhe, juomapullo ja jumppa-alusta.

TUNTIKUVAUKSET AIKUISET

Aikuisbaletti alkeet 10x kurssi, alkaa 8.9. Ilmoittatuminen kurssille alkaa 30.8. klo 17, kts lisää Ilmoittautumiset

Tervetuloa nauttimaan tanssin ilosta ja liikkeen kielestä! Aikuisbaletin alkeissa syvennymme baletin perusteisiin. Tanssimme keskilattiasarjoja, piruetteja ja hyppyjä sekä huollamme kehoa klassisen musiikin tahtiin. Ryhti ja tasapaino kehittyvät varmasti kurssin aikana.

Aiempaa tanssikokemusta ei tarvita, tämä baletti sopii kaikille. Ota tunneille mukaan sukat tai baletin pehmeät tossut sekä innostunut avoin mieli!

Toiminnallinen treeni

Mukavaa tehokasta jumppaa, jota voi jokainen tehdä oman kuntonsa mukaan! Toiminnallinen treeni on kokonaisvaltaista kehon muokkausta! Treenissä tehdään erilaisia liikkeitä, sekä hyödynnetään kuntoportaita. Välillä jumpassa käytetään kahvakuulia, jotka ohjaaja tuo mukanaan. Mukaan tarvitset jumppapatja ja juomapullon.

Lavis

Lavis on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Ikiliikkujat 60+
Ikiliikkujat on koko kehoa harjoittava ja huoltava tunti. Ikiliikkujat on varttuneemman väen rauhallinen ja hidastempoinen lihaskuntoa, tasapainoa ja liikkuvuutta harjoittava tunti - venyttelyä unohtamatta. Tunti ei sisällä hyppyjä. Ikä on suuntaa antava, joten tunnille voi osallistua minkä ikäisenä ja kuntoisena tahansa! Tunnin tarkoituksena on löytää jokaiselle sopivat liikkeet. Tunnilla käytetään vaihtelevasti kehonpainoa, keppiä ja vastuskuminauhaa. Ryhmä sopii aloittelijoillekin. 

Kuntotanssi
Menevä tanssillinen tunti, joka koostuu erilaisista tanssityyleistä ja musiikeista. Kuntotanssi ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Jokainen liikkuu omalla tyylillään ja tehollaan. 

Kehonhuolto
Kehonhuollon tunnilla tehdään sekä aktiivisia liikkuvuusliikkeitä että pidempikestoisia ventyksiä. Käydään läpi koko keho ja rentouden avulla parannetaan liikkuvuutta. Liikkeitä tehdään sekä pystyasennossa että lattialla. 

Les Mills Bodybalance®
Les Mills Bodybalance on lempeä yhdistelmä tai chi:ta, joogaa ja pilatesta. Miellyttävän musiikin tahtiin tehtävien liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Eri liiketekniikat, hengitys ja keskittyminen tarjoavat fyysisen treenin lisäksi sekä sisäistä tasapainoa että harmoniaa.
Tunnin aikana tehdään helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, jotka vahvistavat sekä ylä- että alavartalon lihaskuntoa, vähentävät lihaskireyksiä ja stressiä. Tunti päättyy loppurentoutukseen.

Les Mills Bodycombat®
Bodycombat on energinen, intensiivinen ja voimaannuttava treeni, jonka liikkeet perustuvat itsepuolustus- ja kamppailulajeihin. Iskuja, potkuja ja sarjoja tehdään mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita. Bodycombat treenaa koko kehoa kehittäen myös nopeutta, ketteryyttä ja koordinaatiota.

Les Mills Tone®
Tone on koko kehon muokkaustunti. Tone on yhdistelmä kestävyyttä, lihaskuntoa ja keskivartalotreeniä. Tunti sisältää paljon vaihtoehtoja ja liikesarjat pystyy tekemään maltillisilla syketasoilla askeltaen. Tunnilla käytetään vastuskuminauhaa ja/tai käsipainoja.

Flowjooga
Joogalla hymyä päivääsi! Lempeää flowjoogaa tukemaan kehosi sekä mielesi hyvinvointia. Kokonaisvaltaista kehonhuoltoa, joka sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita! Tunti alkaa ja loppuu rentoutuksella. Harjoitukset tehdään lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Ota mukaasi joustava, lämmin asu ja jumppa-alusta/joogamatto.

Keppijumppa (seuralla omat kepit)
Keppijumppa on voimistelua, jossa apuvälineenä käytetään keppiä. Selkeät perusliikkeet parantavat verenkiertoa, vetreyttävät lihaksia ja laukaisevat lihasten jännitystiloja. Tunnin aikana keskitytään keskivartaloa tukeviin lihaksiin.

Lattarijumppa

Tervetuloa tanssimaan rennolla otteella lattareita soolona - emme sekoa pitkiin koreografioihin! Joka tunnilla mennään useaa tanssia: salsaa, chachata, sambaa, merengueta, jiveä, bachataa ihan oikeilla askelilla. Tule opettelemaan uusi kieli, tanssin kieli. Tavoite tunnille on kova: hiki, hyvä mieli ja hymy! 

Äijätreeni

Nyt haastetaan miehet liikkumaan! Tule mukaan yksinkertaiseen, perinteiseen lihaskuntotreeniin! Käytämme apuvälineinä vastuskuminauhaa, joilla saat varmasti kunnolla lihakset töihin! Tämä on tehotreeniä parhaimmillaan, eikä tosiaan mitään askelsarjoja! Treeni sopii kovaa tehotreeniä kaipaaville naisillekin, tulkaa vaikka pariskuntana haastamaan toinen toisenne!

Koko kroppa

Käydään nimenmukaisesti koko kroppa läpi! Jumpassa hyödynnetän kehonpainoa ja halutessasi myös muita välineitä, kuten vastuskuminauhaa, painoja ym. Liikkeille annetaan runsaasti vaihtoehtoja ja saat tehtyä treenistä juuri itsellesi ja kuntotasollesi sopivan! Tule päättämään viikkosi haastamalla koko kroppasi!

Muokkaus

Perinteistä lihaskuntojumppaa, jonka aikana käydään läpi alkulämmittelyn lisäksi jalat, keskivartalo ja kädet. Mukaansatempaavat biisit auttavat vetämään koko jumpan täysillä alusta loppuun saakka! Tule nauttimaan lihaskuntojumpasta ja tuntemaan polte kropassasi!