Tuntikuvaukset: Aikuiset

Aikuiset, ikäraja 15v.

2019-2020

Ota tunnille mukaan: sisälenkkarit, pyyhe, juomapullo ja jumppa-alusta. Rullaustunneille oma rulla mukaan! Seuralla on muutama rulla.

Ikiliikkujat 60+

Ikiliikkujat on lihaskuntopainoitteinen koko kehoa harjoittava ja huoltava tunti. Tunnin alussa lämmitellään koko keho, jonka jälkeen tehdään lihaskunto-osio sekä tasapainoa harjoittava osio, tunti loppuu venyttelyyn. Ikiliikkujat on varttuneemman väen rauhallinen ja hidastempoinen lihaskuntoa, kehonhuoltoa ja tasapainoa harjoittava tunti - venyttelyä unohtamatta. Ei sisällä askelsarjoja ja hyppyjä. Ikä on suuntaa antava, joten tunnille voi osallistua minkä ikäisenä ja kuntoisena tahansa! Tunnin tarkoituksena on löytää jokaiselle sopivat liikkeet. Tunnilla käytetään vaihtelevasti kehonpainoa, keppiä ja käsipainoja. Ryhmä sopii aloittelijoillekin. 

Kehonhuolto/Rullaus

Kehon rentouttava ja venyttävä ryhtijumppa, missä lisäksi vahvistetaan kevyesti keskivartalon lihaksistoa. Rullausvenyttelyllä käydään läpi fascialinjoja ja pyritään saamaan sidekudosta ja lihaksistoa mahdollisimman joustavaksi. Rullaus lisää nivelten liikkuvuutta, lihasten joustavuutta, parantaa ryhtiä ja avaa asentoa keskilinjaan. Lisäksi se parantaa hengitystä asennon suoristuttua. Rullaus lievittää myös lihasperäisiä kiputiloja. Rullausvenyttely on mukavaa ja tuntuvaa kehon venyttelyä rullan avulla

Kuntotanssi

Menevä tanssillinen tunti, joka koostuu erilaisista tanssityyleistä ja musiikeista. Kuntotanssi ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Jokainen liikkuu omalla tyylillään ja tehollaan. Tunnin lopulla on lyhyt lihaskunto-osuus ja venyttelyt.

Keppijumppa

Keppijumppa on voimistelua, jossa apuna käytetään keppiä. Sen yksinkertaiset ja selkeät perusliikkeet parantavat verenkiertoa ja laukaisevat lihasten jännitystiloja. Liikkeet ovat pääasiassa perusliikkeitä. Teemme paljon toistoja ja liikkeitä myös ilman keppiä. Keskitymme tunnin aikana myös coreen ja hieman pidempiin venytyksiin tunnin lopussa. Koko vartalon läpikäyvä keppijumppaa laittaa todella verenkiertämään ja vireyttää mieltä.

Koko kropp / Total body

Koko kehoa tehokkaasti muokkaava lihaskuntotunti, joka on rakennettu eri lihasryhmiä kuormittavista sarjoista. Tunnilla hyödynnetään kuminauhaa oman kehonpainon lisäksi. Ei sisällä koreografiaa ja on helposti muunneltavissa jokaisen kuntotasolle sopivaksi.

Lavis

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Lesmills Bodybalance®

Les Mills Bodybalance on lempeä yhdistelmä tai chi:ta, joogaa ja pilatesta. Miellyttävän musiikin tahtiin tehtävien liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Eri liiketekniikat, hengitys ja keskittyminen tarjoavat fyysisen treenin lisäksi sekä sisäistä tasapainoa että harmoniaa.
Tunnin aikana tehdään noin 45 minuuttia helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, jotka vahvistavat sekä ylä- että alavartalon lihaskuntoa, vähentävät lihaskireyksiä ja stressiä. Tunti päättyy loppurentoutukseen.

Lesmills Bodystep®

Bodystep on energiaa, voimaa ja iloa pursuava steppitreeni. Korkeudeltaan säädettävän steppilaudan ja yksinkertaisten, atleettisten liikkeiden kautta motivoidut liikkumaan hyvän musiikin tahdissa. Tunti alkaa lämmittelyllä, jonka jälkeen tempo nousee kappale kappaleelta. Tunti on ns. intervallitreeniä; sykehuiput saavat hien virtaamaan ja rauhallisemmat, lihaskuntoon keskittyvät kappaleet tasaavat sykettä. Treeniä on helppo soveltaa rankemmaksi tai kevyemmäksi jokaisen oman kunnon mukaan. Säännöllinen bodystep-harjoittelu parantaa kuntoa ja koordinaatiokykyä sekä kehittää voimaa.

Lesmills Sh´bam®

Sh´bam on yksinkertaisista, mutta hauskoista tanssiliikkeistä koostuva tanssillinen ryhmäliikuntatunti. Shbam on täydellinen tapa kohottaa kuntoa. Tunti on mukaansatempaava ja hauskaa. Come as you are, leave as a star!

Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen tunti. Jumppa alkaa helpolla alkulämmittelyllä, jota seuraavat monipuoliset koko kehon läpikäyvät lihaskuntoliikkeet. Liikkeissä käytetään vastuksena kehon omaa painoa. Haasta koko kehosi tehokkaassa lihaskuntojumpassa!

Syke Workout (Toiminnallinen treeni)

Toiminnallisessa treenissa treenataan kroppaa kokonaisvaltaisesti. Treenissä ei vain vahvisteta lihaksia, vaan kuormitetaan koko kehoa. Toiminnallinen treeni nostaa sykettä, polttaa rasvaa ja parantaa voimaa, nopeutta ja kestävyyttä. Useita lihasryhmiä treenataan samanaikaisesti. Oman kehon lisäksi treenissä käytetään hyväksi mm. kahvakuulaa sekä kuntopalloa. Välineet tekevät treenistä monipuolisemman ja mielekkäämmän. Toiminnallinen treeni on paitsi monipuolista, myös monimuotoista. Treenin sisältö vaihtelee tunneittain. Jokainen tekee treeninsä oman kuntotasonsa mukaisesti, jokaiselle liikkeelle löytyy vaihtoehtoja. Treeni tarjoaa: – tehokasta kuntoilua ajallisesti – parempaa keskivartalon hallintaa – parempaa suorituskykyä ja jaksamista – vaihtelevaa ja monipuolista liikuntaa – motivoivaa liikuntaa ikään ja kokoon katsomatta – uusia urheilullisia tuttavuuksia. Treenin lopussa voit todeta: Hyvä treeni, parempi mieli!

Venyttely

Puolen tunnin venyttely, jossa käydään rauhallisesti läpi koko keho venyttäen ja kehoa huoltaen. Venyttely lisää lihaksiston kimmoisuutta ja nivelten liikkuvuutta sekä auttaa lihaksia palautumaan paremmin.