Tuntikuvaukset: Aikuiset

Aikuiset, ikäraja 15v.

2018-2019

Ota tunnille mukaan: sisälenkkarit, pyyhe, juomapullo ja jumppa-alusta. Rullaustunneille oma rulla mukaan! Seuralla on muutama rulla.

Ikiliikkujat 55+

Ikiliikkujat on lihaskuntopainoitteinen koko kehoa harjoittava ja huoltava tunti. Tunnin alussa lämmitellään koko keho, jonka jälkeen tehdään lihaskunto-osio sekä tasapainoa harjoittava osio, tunti loppuu venyttelyyn. Ikä on suuntaa antava, voit osallistua tunnille minkä ikäisenä ja kuntoisena tahansa! Tunnin tarkoituksena on löytää jokaiselle sopivat liikkeet. Tunnilla käytetään vaihtelevasti vastuskuminauhoja, keppiä tai käsipainoja. Ryhmä sopii aloittelijoille.

Kehonhuolto/Rullaus

Kehon rentouttava ja venyttävä ryhtijumppa, missä lisäksi vahvistetaan kevyesti keskivartalon lihaksistoa. Rullausvenyttelyllä käydään läpi fascialinjoja ja pyritään saamaan sidekudosta ja lihaksistoa mahdollisimman joustavaksi. Rullaus lisää nivelten liikkuvuutta, lihasten joustavuutta, parantaa ryhtiä ja avaa asentoa keskilinjaan. Lisäksi se parantaa hengitystä asennon suoristuttua. Rullaus lievittää myös lihasperäisiä kiputiloja. Rullausvenyttely on mukavaa ja tuntuvaa kehon venyttelyä rullan avulla

Kuntotanssi

Menevä tanssillinen tunti, joka koostuu erilaisista tanssityyleistä ja musiikeista. Kuntotanssi ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Jokainen liikkuu omalla tyylillään ja tehollaan. Tunnin lopulla on lyhyt lihaskunto-osuus ja venyttelyt.

Keppijumppa

Keppijumppa on voimistelua, jossa apuna käytetään keppiä. Sen yksinkertaiset ja selkeät perusliikkeet parantavat verenkiertoa ja laukaisevat lihasten jännitystiloja. Liikkeet ovat pääasiassa perusliikkeitä. Teemme paljon toistoja ja liikkeitä myös ilman keppiä. Keskitymme tunnin aikana myös coreen ja hieman pidempiin venytyksiin tunnin lopussa. Koko vartalon läpikäyvä keppijumppaa laittaa todella verenkiertämään ja vireyttää mieltä.

Lavis

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Lesmills Bodybalance®

Les Mills Bodybalance on lempeä yhdistelmä tai chi:ta, joogaa ja pilatesta. Miellyttävän musiikin tahtiin tehtävien liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Eri liiketekniikat, hengitys ja keskittyminen tarjoavat fyysisen treenin lisäksi sekä sisäistä tasapainoa että harmoniaa.
Tunnin aikana tehdään noin 45 minuuttia helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, jotka vahvistavat sekä ylä- että alavartalon lihaskuntoa, vähentävät lihaskireyksiä ja stressiä. Tunti päättyy loppurentoutukseen.

Lesmills Bodystep®

Bodystep on energiaa, voimaa ja iloa pursuava steppitreeni. Korkeudeltaan säädettävän steppilaudan ja yksinkertaisten, atleettisten liikkeiden kautta motivoidut liikkumaan hyvän musiikin tahdissa. Tunti alkaa lämmittelyllä, jonka jälkeen tempo nousee kappale kappaleelta. Tunti on ns. intervallitreeniä; sykehuiput saavat hien virtaamaan ja rauhallisemmat, lihaskuntoon keskittyvät kappaleet tasaavat sykettä. Treeniä on helppo soveltaa rankemmaksi tai kevyemmäksi jokaisen oman kunnon mukaan. Säännöllinen bodystep-harjoittelu parantaa kuntoa ja koordinaatiokykyä sekä kehittää voimaa.

Lesmills Tone®

Lesmills Tone on koko kehon muokkaustunti. Tone on yhdistelmä kestävyyttä, lihaskuntoa ja keskivartalotreeniä. Tunti sisältää paljon vaihtoehtoja ja liikesarjat pystyy tekemään maltillisilla syketasoilla askeltaen. Tunnilla käytetään vastuskuminauhaa.

Lesmills Sh´bam®

Sh´bam on yksinkertaisista, mutta hauskoista tanssiliikkeistä koostuva tanssillinen ryhmäliikuntatunti. Shbam on täydellinen tapa kohottaa kuntoa. Tunti on mukaansatempaava ja hauskaa. Come as you are, leave as a star!

Syke Workout (Toiminnallinen treeni)

Toiminnallisessa treenissa treenataan kroppaa kokonaisvaltaisesti. Treenissä ei vain vahvisteta lihaksia, vaan kuormitetaan koko kehoa. Toiminnallinen treeni nostaa sykettä, polttaa rasvaa ja parantaa voimaa, nopeutta ja kestävyyttä. Useita lihasryhmiä treenataan samanaikaisesti. Oman kehon lisäksi treenissä käytetään hyväksi mm. kahvakuulaa sekä kuntopalloa. Välineet tekevät treenistä monipuolisemman ja mielekkäämmän. Toiminnallinen treeni on paitsi monipuolista, myös monimuotoista. Treenin sisältö vaihtelee tunneittain. Jokainen tekee treeninsä oman kuntotasonsa mukaisesti, jokaiselle liikkeelle löytyy vaihtoehtoja. Treeni tarjoaa: – tehokasta kuntoilua ajallisesti – parempaa keskivartalon hallintaa – parempaa suorituskykyä ja jaksamista – vaihtelevaa ja monipuolista liikuntaa – motivoivaa liikuntaa ikään ja kokoon katsomatta – uusia urheilullisia tuttavuuksia. Treenin lopussa voit todeta: Hyvä treeni, parempi mieli!

Tehokeskivartalotreeni + venyttely

Tehokeskivartalotreeni + venyttely Tunnilla treenataan keskivartalo tiukaksi ja venytellään keho vetreäksi. Tunti koostuu 30 minuutin tehotreenistä ja 30 minuutin venyttelystä. Tehotreenissä keskitytään erityisesti keskivartalon lihaksiin eli vatsaan, selkään ja kylkiin. Rentouttavan ja huoltavan venyttelyn aikana käydään läpi kaikki kehon lihakset päästä varpaisiin.