Tuntikuvaukset: Aikuiset 2020-21

Aikuiset, ikäraja 14v.

Ota tunnille mukaan: sisälenkkarit, pyyhe, juomapullo ja jumppa-alusta. Rullaustunnille oma rulla.

Ikiliikkujat 60+

Ikiliikkujat on lihaskuntopainoitteinen koko kehoa harjoittava ja huoltava tunti. Tunnin alussa lämmitellään koko keho, jonka jälkeen tehdään lihaskunto-osio sekä tasapainoa harjoittava osio, tunti loppuu venyttelyyn. Ikiliikkujat on varttuneemman väen rauhallinen ja hidastempoinen lihaskuntoa, kehonhuoltoa ja tasapainoa harjoittava tunti - venyttelyä unohtamatta. Ei sisällä askelsarjoja ja hyppyjä. Ikä on suuntaa antava, joten tunnille voi osallistua minkä ikäisenä ja kuntoisena tahansa! Tunnin tarkoituksena on löytää jokaiselle sopivat liikkeet. Tunnilla käytetään vaihtelevasti kehonpainoa, keppiä ja käsipainoja. Ryhmä sopii aloittelijoillekin. 

Keppijumppa
Keppijumppa on voimistelua, jossa apuna käytetään keppiä. Sen yksinkertaiset ja selkeät perusliikkeet parantavat verenkiertoa ja laukaisevat lihasten jännitystiloja. Liikkeet ovat pääasiassa perusliikkeitä. Teemme paljon toistoja ja liikkeitä myös ilman keppiä. Keskitymme tunnin aikana myös coreen ja hieman pidempiin venytyksiin tunnin lopussa. Koko vartalon läpikäyvä keppijumppaa laittaa todella verenkiertämään ja vireyttää mieltä.

Kuntotanssi

Menevä tanssillinen tunti, joka koostuu erilaisista tanssityyleistä ja musiikeista. Kuntotanssi ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Jokainen liikkuu omalla tyylillään ja tehollaan. Tunnin lopulla on lyhyt lihaskunto-osuus ja venyttelyt.

Lavis

Lavis on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Les Mills Bodybalance®

Les Mills Bodybalance on lempeä yhdistelmä tai chi:ta, joogaa ja pilatesta. Miellyttävän musiikin tahtiin tehtävien liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Eri liiketekniikat, hengitys ja keskittyminen tarjoavat fyysisen treenin lisäksi sekä sisäistä tasapainoa että harmoniaa.
Tunnin aikana tehdään helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, jotka vahvistavat sekä ylä- että alavartalon lihaskuntoa, vähentävät lihaskireyksiä ja stressiä. Tunti päättyy loppurentoutukseen.

Les Mills Bodycombat®

Bodycombat on energinen, intensiivinen ja voimaannuttava treeni, jonka liikkeet perustuvat itsepuolustus- ja kamppailulajeihin. Iskuja, potkuja ja sarjoja tehdään mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita. Bodycombat treenaa koko kehoa kehittäen myös nopeutta, ketteryyttä ja koordinaatiota.

Les Mills Bodystep®

Bodystep on liikkuva ja tehokas intervallitunti, jossa harjoittelu vaihtelee sykettä nostavien ja palauttavien osuuksien välillä. Tunti sisältää siis mukaansatempaavia askellussarjoja sekä lihaskuntoa kehittäviä yhdistelmäliikkeitä. Säännöllinen treenaaminen bodystep-tunnilla parantaa aerobista kuntoa, koordinaatiokykyä, vahvistaa ylävartalon ja ennen kaikkea jalkojen lihaksia. Tunti sopii monille, sillä liikkeisiin tarjotaan hypytön tai usein myös helpompi vaihtoehto, ja lisäksi step-laudan korkeutta voi säätää itselleen sopivaksi. Lihaskuntoliikkeitä on lisäksi mahdollista tehostaa painoilla (omat käsipainot tms. voisikin ottaa tunnille mukaan). Motivoiva musiikki ja virtaava koreografia viimeistelevät liikuntaelämyksesi!

Les Mills Sh´bam®

Sh´bam on yksinkertaisista, mutta hauskoista tanssiliikkeistä koostuva tanssillinen ryhmäliikuntatunti. Shbam on täydellinen tapa kohottaa kuntoa. Tunti on mukaansatempaava ja hauskaa. Come as you are, leave as a star!

Les Mills Tone®

Tone on koko kehon muokkaustunti. Tone on yhdistelmä kestävyyttä, lihaskuntoa ja keskivartalotreeniä. Tunti sisältää paljon vaihtoehtoja ja liikesarjat pystyy tekemään maltillisilla syketasoilla askeltaen. Tunnilla käytetään vastuskuminauhaa.

Rullaus HUOMIO! Oma rulla mukaan.

Kehon rentouttava ja venyttävä ryhtijumppa, missä lisäksi vahvistetaan kevyesti keskivartalon lihaksistoa. Rullausvenyttelyllä käydään läpi fascialinjoja ja pyritään saamaan sidekudosta ja lihaksistoa mahdollisimman joustavaksi. Rullaus lisää nivelten liikkuvuutta, lihasten joustavuutta, parantaa ryhtiä ja avaa asentoa keskilinjaan. Lisäksi se parantaa hengitystä asennon suoristuttua. Rullaus lievittää myös lihasperäisiä kiputiloja. Rullausvenyttely on mukavaa ja tuntuvaa kehon venyttelyä rullan avulla.