RAUMAN

NAISVOIMISTELIJAT

Aikuiset, ikäraja 15v.

2017-2018

Ota tunnille mukaan: sisälenkkarit, pyyhe, juomapullo ja jumppa-alusta. Rullaustunneille oma rulla mukaan! Seuralla on muutama rulla.

 Ikiliikkujat 55+

Ikiliikkujat tunti on lihaskuntopainoitteinen koko kehoa harjoittava tunti. Tuntiin sisältyy alkuverryttely, tasapaino ja lihaskunto-osio ja tunti loppuu venyttelyyn. Tunti sopii etenkin tuki- ja liikuntaelinoireista kärsiville. Tarkoituksena on löytää jokaiselle sopivat liikkeet. Välineinä tunneilla käytetään vastuskuminauhaa (voit ottaa oman, jos sinulla on) sekä käsipainoja. Ota mukaasi tunnille myös oma jumppamatto.
Ikä on suuntaa antava. Tunnille voi osallistua minkä ikäinen tahansa. Ryhmä sopii aloittelijoille.

Kehonhuolto/Rullaus

Kehon rentouttava ja venyttävä ryhtijumppa, missä lisäksi vahvistetaan kevyesti keskivartalon lihaksistoa. Rullausvenyttelyllä käydään läpi fascialinjoja ja pyritään saamaan sidekudosta ja lihaksistoa mahdollisimman joustavaksi. Rullaus lisää nivelten liikkuvuutta, lihasten joustavuutta, parantaa ryhtiä ja avaa asentoa keskilinjaan. Lisäksi se parantaa hengitystä asennon suoristuttua. Rullaus lievittää myös lihasperäisiä kiputiloja. Rullausvenyttely on mukavaa ja tuntuvaa kehon venyttelyä rullan avulla

Kuntotanssi

Menevä tanssillinen tunti, joka koostuu erilaisista tanssityyleistä ja musiikeista. Kuntotanssi ei sisällä vaikeita askelsarjoja. Jokainen liikkuu omalla tyylillään ja tehollaan. Tunnin lopulla on lyhyt lihaskunto-osuus ja venyttelyt.

Lavis

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.
LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille.
Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

 Lesmills Bodyattack®

LesMills

Les Mills Bodyattack® on aerobista kuntoa kohottava treeni, joka parantaa myös voimaa ja kestävyyttä. Tunti koostuu tehokkaista intervalleista, jossa vuorottelevat kuntoa kohottavat liikkeet sekä voimaa ja vartalonhallintaa kehittävät liikkeet. Tunti sopii kovasta treenistä pitäville, mutta myös vasta-alkajille, sillä tunnin voi tehdä kokonaan ilman hyppyjä.
Dynaamiset liikkeet, energinen musiikki ja pirteät ohjaajamme tsemppaavat sinut saavuttamaan oman treenisi tavoitteet ja tunnin jälkeen olosi on kuin voittajalla!
Lisätietoa saat ohjaajilta tai halutessa internetosoitteesta: lesmills.com/bodyattack

 Lesmills Bodybalance®

Les Mills Bodybalance on lempeä yhdistelmä tai chi:ta, joogaa ja pilatesta. Miellyttävän musiikin tahtiin tehtävien liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Eri liiketekniikat, hengitys ja keskittyminen tarjoavat fyysisen treenin lisäksi sekä sisäistä tasapainoa että harmoniaa.
Tunnin aikana tehdään noin 45 minuuttia helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, jotka vahvistavat sekä ylä- että alavartalon lihaskuntoa, vähentävät lihaskireyksiä ja stressiä. Tunti päättyy loppurentoutukseen.

 Lesmills Bodycombat®

Bodycombat on monipuolinen ja tehokas kamppailulajeista inspiroitunut tunti. Tunnilla kehitätä niin nopeutta, voimaa kuin kestävyyttäkin. Haasta kuviteltu vastustajasi useita eri itsepuolustuslajeista valittuja liikkeitä hyödyntäen inspiroivan musiikin avustamana. Aiempaa kamppailukokemusta ei tarvita, tekniikat toteutetaan “varjonyrkkeilynä”.

 Lesmills Sh´bam®

Sh´bam on yksinkertaisista, mutta hauskoista tanssiliikkeistä koostuva tanssillinen ryhmäliikuntatunti. Shbam on täydellinen tapa kohottaa kuntoa. Tunti on mukaansatempaava ja hauskaa. Come as you are, leave as a star!

 Lesmills Bodyvive®

BODYVIVE3.1-tunti. Kolme asiaa yhdellä tunnilla. Tunti sisältää helppoja, sykettä kohottavia askelsarjoja, lihaskunto-osioita ja kehonhallintaa. Eli kyseessä on ns. muokkaustunti. Kaikki askelsarjat pystyt tekemään maltillisilla syketasoilla askeltaen.

Muokkaus

Tehokasta koko kehon monipuolista treeniä! Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, monipuolisesta lihaskunto-osuudesta sekä palauttavista venyttelyistä. Sopii kaikille perusjumpasta pitäville!

 Ninnin jumppa

Iloisen reipas low-aerobic tunti. Alun lämmittelyä seuraa selkeät ja tehokkaat lihaskuntoa kohottavat liikesarjat, joissa keskitytään erityisesti vatsa-pakara-reisialueelle, unohtamatta kuitenkaan muita vartalon lihasryhmiä. Lopussa palauttava venyttely.

 PhysioPilates

Pilatesharjoittelulla vahvistat keskivartalon syviä tukilihaksia, parannat selkärangan liikkuvuutta, kehität kehonhallintaa ja -hahmotusta ja tätä kautta saavutat hyvän ryhdin ja saat esimerkiksi helpotusta selkävaivoihin. PhysioPilateksessa hyödynnetään fysioterapeuttista osaamista, jonka perusteella liikkeitä voidaan tarvittaessa soveltaa osallistujan tarpeiden mukaan. Pilateksen perusteiden tunteminen eduksi.

Tunnilla ei tarvita kenkiä.

 Syke Workout (Toiminnallinen treeni)

Toiminnallisessa treenissa treenataan kroppaa kokonaisvaltaisesti. Treenissä ei vain vahvisteta lihaksia, vaan kuormitetaan koko kehoa. Toiminnallinen treeni nostaa sykettä, polttaa rasvaa ja parantaa voimaa, nopeutta ja kestävyyttä. Useita lihasryhmiä treenataan samanaikaisesti. Oman kehon lisäksi treenissä käytetään hyväksi mm. kahvakuulaa sekä kuntopalloa. Välineet tekevät treenistä monipuolisemman ja mielekkäämmän. Toiminnallinen treeni on paitsi monipuolista, myös monimuotoista. Treenin sisältö vaihtelee tunneittain. Jokainen tekee treeninsä oman kuntotasonsa mukaisesti, jokaiselle liikkeelle löytyy vaihtoehtoja. Treeni tarjoaa: – tehokasta kuntoilua ajallisesti – parempaa keskivartalon hallintaa – parempaa suorituskykyä ja jaksamista – vaihtelevaa ja monipuolista liikuntaa – motivoivaa liikuntaa ikään ja kokoon katsomatta – uusia urheilullisia tuttavuuksia. Treenin lopussa voit todeta: Hyvä treeni, parempi mieli!